2016-08-11

HELSINKI

Teimme pienen kolmen päivän reissun äitini kanssa muutama viikko sitten Helsinkiin. Matkan järjestäjänä toimi E. Ahonen.
Lähdimme Kuopion linja-autoasemalta kello 8.30 ajamaan kohti Helsinkiä ja pysähdyimme kaksi kertaa. Perillä olimme noin kello 15.00, jonka jälkeen oli mahdollista mennä illaksi bussikyydillä Linnanmäelle, mutta päätimme jäädä kiertelemään Kampin kauppakeskukseen.
Yövyimme Presidenttihotellissa, joka oli sillä hetkellä osittain remontoitavana.

Seuraavana päivänä oli tiedossa kiertoajelua ja nähtävyyksien katselua bussikyydillä ja kyyti Suomenlinnaan ja Korkeasaareen. Kävimme mm. Löylyssä, tuomiokirkossa, kauppatorilla ja Uspenskin katedraalissa. Suomenlinnassa kävimme ja sinne menevään lauttaan saimme jonottaa aika pitkään. Loppu illan vietimme kaupoilla ja yritimme mennä käymään kissakahvilassa, mutta se oli harmiksemme täynnä, joten varasimme paikat seuraavalle aamulle.

Aamulla bussi vei halutessa kauppatorille, mutta meillä oli pöytä kissakahvilaan kello 10, joten menimme sinne heti aamupalan syötyämme. Kävimme vielä muutamat kaupat läpi missä emme olleet ehtineet vielä käymään, jonka jälkeen bussi lähti Kiasman edestä kello 14.15 kotia kohti.

Kuopioon saavuimme noin kello 20:00
Olen pari kertaa aikaisemmin käynyt E. Ahosen matkoilla ja kaikki ovat olleet oikein onnistuneita! Ihanaa kun ei tarvitse itse järkkäillä kaikkia bussimatkoja ja hotelleja, vaan kaikki hoituu  heidän kauttaan.

6 comments :

1. Ihanan paljon kauniita kuvia tässä postauksessa :) Paljon ehdit kaikenlaista nähdä

Replies
    1. Kiitos!:) Pitäähän sitä kun kerrankin täältä Savosta pääsee pääkaupunkiseudulle!:D

Delete
  2. Upeita kuvia! Paljon ehitte nähdä ja tehdä täällä stadissa:)

Replies
    1. Voi kiitos! Helsinki on kyllä niin ihana paikka!:)

Delete
  3. Oi miten upeita kuvia! Tykkään erityisesti kaikista noista rakennusten kuvista :-)